Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Poptávka a nabídka na trhu středních škol v ČR
Zelinková, Barbora ; Rusmichová, Lada (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou poptávky a nabídky na trhu středních škol v ČR se zaměřením na rozdíly mezi státním a soukromým sektorem. Obsahem práce je vymezení základních pojmů souvisejících s tématem, popis vývoje a historického konceptu školství, charakteristika specifik marketingové strategie a rozdílů ve financování státního a soukromého sektoru. Zároveň práce zkoumá statistická data vývoje poptávky a nabídky školství. Praktická část se zabývá výzkumem na státním a církevním gymnáziu v Kutné Hoře - zahrnuje rozhovory s řediteli a dotazníky mezi žáky prvního ročníku středoškolského stupně vzdělání.
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Školství pod střechou EU
Čiháková, Libuše ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Diplomová práce je reakcí na současnou reformu školství v České republice. V úvodu bude definován cíl EU v oblasti vzdělávání a její dlouhodobé cíle. Hlavním cílem je komparace dvou od sebe odlišných systémů školství, které oba spadají pod záštitu Evropské unie. Pro práci byly vybrány země Česká republika a Nizozemské království. Kromě systémů školství je zde porovnán i způsob jeho financování. České školství je zcela odkázáno na financování svého vzdělávacího systému pouze z veřejných výdajů, kdežto v Nizozemí funguje výrazná spoluúčast samotných studentů na hrazení si studia. Mimo jiné zde budou rozebrány aktuální problémy, se kterými se dané země v resortu školství potýkají. Pro dokreslení situace privátního školství v ČR byly komparovány dvě soukromé školy; Vysoká škola finanční a správní v Praze a Evropský polytechnický institut v Kunovicích.
Podnikatelský plán - Soukromá základní škola
Koudelková, Věra ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Šimková, Klára (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracovat podnikatelský plán založení soukromé základní školy a zjistit rentabilitu tohoto projektu. V teoretické části jsou popsány důvody, proč by měl být podnikatelský plán zpracován, jaké zásady je dobré při jeho zpracování dodržovat a kterými částmi může být tvořen. V části praktické je představen vlastní podnikatelský plán soukromé základní školy dle struktury definované v teoretické části. Více pozornosti bylo věnováno popisu nabízených služeb, analýze trhu, marketingovému plánu, identifikaci rizik a finančnímu plánu, v rámci kterého byla kvantifikována čistá současná hodnota a rentabilita projektu.
Podnikatelský plán soukromého středoškolského školství
Horčičková, Věra ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Balek, Petr (oponent)
Práce je zaměřena na vypracování podnikatelského plánu konkrétní soukromé školy. Práce popisuje a srovnává soukromé školy se státními, hledá konkurenční výhody pro oblast v tomto podnikání.Práce hodnotí management a organizaci školy,popisuje její okolí,zabývá se obory studia a formami,vzdělávacím procesem, ale i finančním plánem a hospodařením školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.